Serviciile nu au fost achitate. Pentru activarea paginii web,
Vă rugăm să luați legătura cu administratorul.

×
Meniu

Implementarea proiectului „Informează, abilitează și acționează! Societatea civilă pentru o mai bună guvernanță bugetară în Moldova”

Masă Rotundă: Diseminarea bunelor practici în implementarea Bugetării Participative în regiunea de nord a RM

Vineri, 4 iunie 2021, la Bălți a fost organizată Masă Rotundă privind implementarea procesului de BP în regiunea Nord,

La eveniment au participat peste 40 de persoane, reprezentanți ai administrațiilor publice locale, organizațiilor neguvernamentale, reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, biblioteci, precum și persoane fizice dornice de a se implica în activitatea proiectului.

Mai multe detalii puteți afla aici – https://bugetulmeu.md/3999/

Masa rotundă a fost organizată în cadrul proiectului „Informează, abilitează și acționează! Societatea civilă pentru o mai bună guvernanță bugetară în Moldova”, care este cofinanțat de Uniunea Europeană (European Union in the Republic of Moldova) și Fundația Konrad Adenauer (Konrad-Adenauer-Stiftung). Proiectul este implementat de Centrul Analitic Independent Expert-Grup, în calitate de partener principal, în consorțiu cu Konrad Adenauer Stiftung e.V. (KAS, Germania), Centrul pentru Studii Est-Europene (CSEE, Lituania) și Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE).

S-a discutat despre implementarea procesului de BP în regiunea Nord, RM:

  • Aspecte privind implementarea procesului de BP in or. Drochia
  • Aspecte privind implementarea procesului de BP in or. Florești
  • Aspecte privind implementarea procesului de BP in or. Sîngerei

Primăria or. Florești și consiliul orășenesc au aprobat un regulamentul privind bugetul participativ, alocând din bugetul local 100 de mii de lei (suma maximă – 20 de mii de lei pentru un proiect). La concursul proiectelor au fost înaintate 9 proiecte în anul curent. Proiectele au fost plasate pe o platforma online unde se putea vota doar o singură dată. După votare, comisia de concurs, în urma voturilor acumulate, a decis să declare cîștigătoare 5 proiecte. Toate proiectele urmează a fi implementate în anul curent. Celelalte proiectele, care au acumulat un număr mai mic de voturi, au fost incluse în planul de acțiuni al primăriei în vederea identificării mijloacelor financiare spre soluționarea problemelor abordate.

Astfel, Primăria or. Sîngerei și consiliul orășenesc  la fel au aprobat Regulamentul privind bugetul participativ și au alocat din bugetul local 100 de mii de lei (suma maximă – 20 de mii de lei pentru un proiect). La concursul proiectelor au fost înaintate 6 proiecte în sumă totală de 120 mii lei. Proiectele au fost plasate pe o platforma online unde se putea vota doar o singură dată timp de o lună. După votare, la ședința consiliului orășenesc s-a decis aprobarea tuturor celor 6 proiecte și alocarea suplimentară a încă 20 mii de lei pentru BP. Toate proiectele urmează a fi implementate în anul curent.

În Primăria or. Drochia programul de bugetare participativă este implementat al 2-lea an consecutiv, în anul 2020 bugetul constituia 100 de mii lei (suma maximă – 30 de mii de lei pentru un proiect) și au fost implementate 2 proiecte din 3 votate, iar în anul 2021 bugetul alocat pentru BP constituie 100 de mii lei (suma maximă – 30 de mii de lei pentru un proiect), fiind desemnate cîștigătoare alte 3 proiecte ce urmează a fi implementate.

În opinia locuitorilor aceste proiectele, ce sunt implementate la nivel local cu implicarea cetățenilor, sunt binevenite, ceea ce contribuie la ridicarea nivelului de încredere a cetățenilor față de administrația locală, la identificarea de cetățeni a problemelor și la soluționarea acestora cu incluziunea lor. Contribuția beneficiarilor de proiecte, pentru anul 2021, în primăriile menționate, a constituit 5% din suma proiectului.

Pentru următoarea ședință, participanții și-au propus discutarea propunerilor parvenite în cadrul întâlnirii și a rezultatelor proiectelor finanțate prin intermediul procesului de „Bugetare Participativă”, cunoscut ca „Bugetul Civic”.